Zarezerwuj miejsce teraz!
Wypełnij formularz,
a nasz konsultant edukacyjny
oddzwoni do Ciebie!

Aktualności

Kierunki CKU

Wybierz nowy zawód dla siebie!
BEZPŁATNIE

E.14. Tworzenie aplikacji internetowych i baz danych oraz administrowanie bazami

Forma

KKZ – Kwalifikacyjny kurs zawodowy

W zawodzie

Technik informatyk

Tryb nauki

Zaoczny

Tryb naboru

Nabór w trybie ciągłym. Złóż wniosek już dziś!

Ilość godzin

500 godzin
(274 h zawodowych + 50 h praktyki zawodowej + 176 h ogólnych)

Wymagania

Ukończone 18 lat.
Ukończona szkoła podstawowa (8-letnia) bądź ukończone gimnazjum.

Po ukończeniu nauki

Po ukończeniu szkoły i zdaniu egzaminów potwierdzających kwalifikacje w zawodzie absolwent uzyskuje tytuł TECHNIK INFORMATYK.

Zajęcia, egzaminy wewnętrzne oraz egzaminy zewnętrzne są BEZPŁATNE.

 

Egzamin zawodowy

Egzamin zewnętrzny polega na zdaniu poniższych egzaminów:

  • egzamin pisemny – test 40 pytań z danego KKZ (aby zdać należy uzyskać 50% punktów),
  • E.12 egzamin praktyczny – praktyczne wykonanie zadania (aby zdać należy uzyskać 75% punktów),
  • E.13 egzamin praktyczny – praktyczne wykonanie zadania (aby zdać należy uzyskać 75 % punktów).
  • E.14 egzamin praktyczny – praktyczne wykonanie zadania, np. zbudowanie aplikacji bazodanowej na serwerze lokalnym (aby zdać należy uzyskać 75 % punktów).

CKU Koszalin jest ośrodkiem egzaminacyjnym. Oznacza to, że wszystkie egzaminy mogą być przeprowadzane w naszej placówce. Egzaminy są bezpłatne.

Egzamin zawodowy jest dla osób chętnych. Nie ma obowiązku przystępowania do niego.

Zajęcia praktyczne i wyposażenie

Zajęcia praktyczne zaczynamy już w pierwszym semestrze. Zajęcia praktyczne odbywają się w nowocześnie wyposażonych pracowniach komputerowych. Szkoła zapewnia wszystkie niezbędne urządzenia oraz oprogramowania. Dozwolone jest również pracowanie na swoich komputerach.

W zawodzie:

1. Tworzenie stron internetowych.

Słuchacz:

  1. posługuje się hipertekstowymi językami znaczników;
  2. tworzy strony internetowe za pomocą hipertekstowych języków znaczników;
  3. tworzy kaskadowe arkusze stylów (CSS);
  4. wykorzystuje kaskadowe arkusze stylów (CSS) do opisu formy prezentacji strony internetowej;
  5. rozpoznaje funkcje edytorów spełniających założenia WYSIWYG;
  6. tworzy strony internetowe za pomocą edytorów spełniających założenia WYSIWYG;
  7. projektuje strukturę witryny internetowej;
  8. wykonuje strony internetowe zgodnie z projektami;
  9. stosuje reguły walidacji stron internetowych;
  10. testuje i publikuje witryny internetowe;
  11. stosuje różne modele barw;
  12. przestrzega zasad cyfrowego zapisu obrazu;
  13. wykonuje projekt graficzny witryny internetowej;
  14. tworzy grafikę statyczną i animacje jako elementy stron internetowych;
  15. zmienia atrybuty obiektów graficznych i modyfikuje obiekty graficzne;
  16. przetwarza i przygotowuje elementy graficzne, obraz i dźwięk do publikacji w Internecie;
  17. przestrzega zasad komputerowego przetwarzania obrazu i dźwięku.

2. Tworzenie baz danych i administrowanie bazami danych.

Słuchacz:

  1. korzysta z funkcji strukturalnego języka zapytań;
  2. posługuje się strukturalnym językiem zapytań do obsługi baz danych;
  3. projektuje i tworzy relacyjne bazy danych;
  4. importuje dane do bazy danych;
  5. tworzy formularze, zapytania i raporty do przetwarzania danych;
  6. instaluje systemy baz danych i systemy zarządzania bazami danych;
  7. modyfikuje i rozbudowuje struktury baz danych;
  8. dobiera sposoby ustawiania zabezpieczeń dostępu do danych;
  9. zarządza bazą danych i jej bezpieczeństwem;
  10. określa uprawnienia poszczególnych użytkowników i zabezpieczenia dla nich;
  11. udostępnia zasoby bazy danych w sieci;
  12. zarządza kopiami zapasowymi baz danych i ich odzyskiwaniem;
  13. kontroluje spójność baz danych;
  14. dokonuje naprawy baz danych.

3. Tworzenie aplikacji internetowych

Słuchacz:

  1. korzysta z wbudowanych typów danych;
  2. tworzy własne typy danych;
  3. przestrzega zasad programowania;
  4. stosuje instrukcje, funkcje, procedury, obiekty, metody wybranych języków programowania;
  5. tworzy własne funkcje, procedury, obiekty, metody wybranych języków programowania;
  6. wykorzystuje środowisko programistyczne: edytor, kompilator i debugger;
  7. kompiluje i uruchamia kody źródłowe;
  8. wykorzystuje języki programowania do tworzenia aplikacji internetowych realizujących zadania po stronie serwera;
  9. stosuje skrypty wykonywane po stronie klienta przy tworzeniu aplikacji internetowych;
  10. wykorzystuje frameworki do tworzenia własnych aplikacji;
  11. pobiera dane aplikacji i przechowuje je w bazach danych;
  12. testuje tworzoną aplikację i modyfikuje jej kod źródłowy;
  13. dokumentuje tworzoną aplikację;
  14. zamieszcza opracowane aplikacje w Internecie;
  15. zabezpiecza dostęp do tworzonych aplikacji.