EE.09. Programowanie, tworzenie i administrowanie stronami internetowymi i bazami danych
Forma
KKZ – Kwalifikacyjny kurs zawodowy
W zawodzie
Tryb nauki
Zaoczny
Tryb naboru
Nabór w trybie ciągłym. Złóż wniosek już dziś!
Ilość godzin
500 godzin
(274 h zawodowych + 50 h praktyki zawodowej + 176 h ogólnych)
Wymagania
Ukończone 18 lat.
Ukończona szkoła podstawowa (8-letnia) bądź ukończone gimnazjum.
Po ukończeniu nauki
Po ukończeniu szkoły i zdaniu egzaminów potwierdzających kwalifikacje w zawodzie absolwent uzyskuje tytuł TECHNIK INFORMATYK.
Zajęcia, egzaminy wewnętrzne oraz egzaminy zewnętrzne są BEZPŁATNE.
Egzamin zawodowy
Egzamin zewnętrzny polega na zdaniu poniższych egzaminów:
- egzamin pisemny – test 40 pytań z danego KKZ (aby zdać należy uzyskać 50% punktów),
- EE.08 egzamin praktyczny – praktyczne wykonanie zadania (aby zdać należy uzyskać 75% punktów),
- EE.09 egzamin praktyczny – praktyczne wykonanie zadania, np. zbudowanie aplikacji bazodanowej na serwerze lokalnym (aby zdać należy uzyskać 75 % punktów).
CKU Koszalin jest ośrodkiem egzaminacyjnym. Oznacza to, że wszystkie egzaminy mogą być przeprowadzane w naszej placówce. Egzaminy są bezpłatne.
Egzamin zawodowy jest dla osób chętnych. Nie ma obowiązku przystępowania do niego.
Zajęcia praktyczne i wyposażenie
Zajęcia praktyczne zaczynamy już w pierwszym semestrze. Zajęcia praktyczne odbywają się w nowocześnie wyposażonych pracowniach komputerowych. Szkoła zapewnia wszystkie niezbędne urządzenia oraz oprogramowania. Dozwolone jest również pracowanie na swoich komputerach.
1. Tworzenie stron internetowych.
Słuchacz:
- posługuje się hipertekstowymi językami znaczników;
- tworzy strony internetowe za pomocą hipertekstowych języków znaczników;
- tworzy kaskadowe arkusze stylów (CSS);
- wykorzystuje kaskadowe arkusze stylów (CSS) do opisu formy prezentacji strony internetowej;
- rozpoznaje funkcje edytorów spełniających założenia WYSIWYG;
- tworzy strony internetowe za pomocą edytorów spełniających założenia WYSIWYG;
- projektuje strukturę witryny internetowej;
- wykonuje strony internetowe zgodnie z projektami;
- stosuje reguły walidacji stron internetowych;
- testuje i publikuje witryny internetowe;
- stosuje różne modele barw;
- przestrzega zasad cyfrowego zapisu obrazu;
- wykonuje projekt graficzny witryny internetowej;
- tworzy grafikę statyczną i animacje jako elementy stron internetowych;
- zmienia atrybuty obiektów graficznych i modyfikuje obiekty graficzne;
- przetwarza i przygotowuje elementy graficzne, obraz i dźwięk do publikacji w Internecie;
- przestrzega zasad komputerowego przetwarzania obrazu i dźwięku.
2. Tworzenie baz danych i administrowanie bazami danych.
Słuchacz:
- korzysta z funkcji strukturalnego języka zapytań;
- posługuje się strukturalnym językiem zapytań do obsługi baz danych;
- projektuje i tworzy relacyjne bazy danych;
- importuje dane do bazy danych;
- tworzy formularze, zapytania i raporty do przetwarzania danych;
- instaluje systemy baz danych i systemy zarządzania bazami danych;
- modyfikuje i rozbudowuje struktury baz danych;
- dobiera sposoby ustawiania zabezpieczeń dostępu do danych;
- zarządza bazą danych i jej bezpieczeństwem;
- określa uprawnienia poszczególnych użytkowników i zabezpieczenia dla nich;
- udostępnia zasoby bazy danych w sieci;
- zarządza kopiami zapasowymi baz danych i ich odzyskiwaniem;
- kontroluje spójność baz danych;
- dokonuje naprawy baz danych.
3. Tworzenie aplikacji internetowych
Słuchacz:
- korzysta z wbudowanych typów danych;
- tworzy własne typy danych;
- przestrzega zasad programowania;
- stosuje instrukcje, funkcje, procedury, obiekty, metody wybranych języków programowania;
- tworzy własne funkcje, procedury, obiekty, metody wybranych języków programowania;
- wykorzystuje środowisko programistyczne: edytor, kompilator i debugger;
- kompiluje i uruchamia kody źródłowe;
- wykorzystuje języki programowania do tworzenia aplikacji internetowych realizujących zadania po stronie serwera;
- stosuje skrypty wykonywane po stronie klienta przy tworzeniu aplikacji internetowych;
- wykorzystuje frameworki do tworzenia własnych aplikacji;
- pobiera dane aplikacji i przechowuje je w bazach danych;
- testuje tworzoną aplikację i modyfikuje jej kod źródłowy;
- dokumentuje tworzoną aplikację;
- zamieszcza opracowane aplikacje w Internecie;
- zabezpiecza dostęp do tworzonych aplikacji.