Technik organizacji turystyki
TECHNIK ORGANIZACJI TURYSTYKI 422104
Forma
KKZ
Kwalifikacje w zawodzie
Czas trwania
2 lata (4 semestry)
Tryb nauki
stacjonarny i zaoczny
Tryb naboru
nabór w trybie ciągłym. Złóż wniosek już dziś.
Wymagania
ukończone 18 lat
Zaświadczenia
wystawiamy zaświadczenia o nauce dla instytucji ZUS, MOPS itp.
Po ukończeniu nauki
absolwent KKZ w zawodzie technik organizacji turystyki otrzymuje zaświadczenia o ukończeniu kwalifikacyjnych kursów zawodowych w kwalifikacjach HGT.07. i HGT.08., a po zdaniu, przeprowadzanych przez OKE, egzaminów zawodowych w zakresie kwalifikacjach HGT.07. Przygotowanie imprez i usług turystycznych i HGT.08. Obsługa klienta oraz rozliczanie imprez i usług turystycznych oraz uzyskaniu lub potwierdzeniu wykształcenia średniego lub średniego branżowego uzyskuje dyplom zawodowy w zawodzie TECHNIK ORGANIZACJI TURYSTYKI
CKU Koszalin jest ośrodkiem egzaminacyjnym. Wszystkie egzaminy są przeprowadzane w naszej placówce BEZPŁATNIE.
Do zadań technika obsługi turystycznej należy kompleksowe świadczenie usług turystycznych, czyli: przyjmowanie zleceń (życzeń) klienta, programowanie imprez, kalkulowanie zamawianych świadczeń, czuwanie nad prawidłową realizacją zamawianych usług, dbanie o prawidłowy wizerunek przedsiębiorstwa głównie poprzez profesjonalną obsługę turystów. Technik obsługi turystycznej może prowadzić własną działalność gospodarczą w zakresie świadczenia usług turystycznych. Ponadto może pracować w podmiotach gospodarczych zajmujących się organizacją i obsługą turystyczną: biurach podróży, agencjach turystycznych, ośrodkach informacji turystycznej, organach administracji samorządowej zajmujących się organizacją i promocją turystyki, branżowych organizacjach, fundacjach i stowarzyszeniach, domach wczasowych, działach socjalnych w zakładach pracy. Do obowiązków technika obsługi turystycznej należy:
- informowanie zainteresowanych osób o usługach świadczonych przez biuro podróży
- przedstawienie dokładnych ofert klientowi
- dokonanie odpowiednich rezerwacji
Z organizowaniem imprez turystycznych wiąże się konieczność nawiązywania kontaktów i współpracy z polskimi i zagranicznymi biurami podróży. Praca technika obsługi turystycznej jest pracą biurową, i z reguły ma charakter indywidualny. Czasem jednak przy organizowaniu imprez turystycznych może pracować cały zespół, składający się z przedstawicieli kilku biur podróży. Kontakty z innymi ludźmi są niezbędne i intensywne, co często stwarza ryzyko powstawania konfliktów. Przykładem bezpośrednich kontaktów jest odpowiadanie na pytania klienta, konsultowanie z nim szczegółów wycieczki, negocjowanie warunków umowy, doradzanie w wyborze oferty. Ze względu na to, że praca w tym zawodzie wiąże się z bezpośrednimi kontaktami z wieloma ludźmi, trzeba umieć łatwo nawiązywać z nimi kontakty. Charakter pracy wymaga:
- dużej odporności emocjonalnej
- umiejętności harmonijnego współdziałania z innymi
- jednocześnie dużej samodzielności
- umiejętności zaplanowania i zorganizowania sobie własnej pracy
- ważna jest również zdolność koncentracji uwagi i zarazem jej podzielność