AU.25. Prowadzenie działalności handlowej
W zawodzie:
1. Organizowanie działań reklamowych i marketingowych
Słuchacz:
- korzysta z różnych źródeł informacji o rynku;
- dobiera metody badań i analizy rynku;
- dokonuje analizy rynku dotyczącej oczekiwań i potrzeb klientów oraz ich zachowań rynkowych;
- stosuje przepisy prawa dotyczące działalności marketingowej;
- realizuje zadania związane z działalnością reklamową;
- dobiera i stosuje narzędzia promocji odpowiednie do oferty handlowej;
- podejmuje decyzje handlowe na podstawie analizy marketingowych badań rynku;
- podejmuje decyzje handlowe na podstawie wyników analizy statystycznej;
- opracowuje plan marketingowy przedsiębiorstwa.
2. Zarządzanie działalnością handlową
Słuchacz:
- korzysta z Polskiej Klasyfikacji Działalności, Europejskiej Klasyfikacji Działalności oraz Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług;
- przygotowuje oferty handlowe i zapytania ofertowe;
- dobiera formy sprzedaży do rodzaju działalności handlowej;
- prowadzi negocjacje handlowe;
- stosuje przepisy prawa dotyczące działalności handlowej;
- zawiera umowy kupna lub umowy sprzedaży;
- sporządza kalkulację cen sprzedaży;
- przestrzega procedur dotyczących wyboru dostawców oraz zamawiania towarów;
- przestrzega zasad przechowywania, magazynowania oraz transportu wyrobów i towarów;
- organizuje przepływ kupowanych oraz sprzedawanych wyrobów i towarów;
- prowadzi i nadzoruje gospodarkę magazynową;
- organizuje prace dotyczące ilościowego i jakościowego odbioru towarów;
- dobiera środki techniczne do wykonania określonych zadań;
- nadzoruje procesy składowania oraz magazynowania wyrobów i towarów;
- wykonuje prace związane ze sporządzaniem i archiwizacją dokumentów dotyczących transakcji zakupu lub transakcji sprzedaży;
- wykonuje czynności związane z przyjmowaniem i rozpatrywaniem reklamacji.
3. Sporządzanie dokumentacji ekonomiczno-finansowej
Słuchacz:
- stosuje przepisy prawa dotyczące prowadzenia rachunkowości handlowej;
- przestrzega zasad funkcjonowania kont bilansowych i kont wynikowych;
- ewidencjonuje operacje gospodarcze na kontach bilansowych i kontach wynikowych;
- wycenia składniki aktywów i pasywów;
- określa koszty działalności handlowej oraz przychody z działalności handlowej;
- sporządza kalkulację kosztu jednostkowego i ceny sprzedaży;
- rozlicza i ewidencjonuje różnice inwentaryzacyjne;
- stosuje metody ustalania wyniku finansowego;
- oblicza wynagrodzenie pracowników zatrudnionych w różnych systemach;
- przestrzega zasad ustalania zobowiązań wobec instytucji publicznoprawnych;
- sporządza dokumenty dotyczące rozliczeń finansowych, rozrachunków z pracownikami i kontrahentami oraz instytucjami publicznoprawnymi;
- stosuje metody analizy ekonomicznej;
- interpretuje podstawowe miary i wskaźniki analizy ekonomicznej;
- sporządza sprawozdania z realizacji zadań gospodarczych;
- przestrzega zasad i stosuje metody sporządzania planów rzeczowych i planów finansowych;
- sporządza biznesplan przedsiębiorstwa.