Aktualności

 

Kierunki CKU

Wybierz nowy zawód dla siebie!
BEZPŁATNIE

 

AU.20. Prowadzenie sprzedaży

1. Organizowanie sprzedaży

Słuchacz:

  1. przestrzega zasad przyjmowania i dokumentowania dostaw towarów;
  2. dokonuje ilościowej i jakościowej kontroli towarów przeznaczonych do sprzedaży;
  3. przestrzega zasad ustalania cen towarów;
  4. oznakowuje towary przestrzegając zasad ustalonych w punkcie sprzedaży;
  5. stosuje metody i formy prezentacji towarów;
  6. informuje klientów indywidualnych i instytucjonalnych o ofercie sprzedażowej;
  7. określa formy transportu wewnętrznego i magazynowania towarów;
  8. przestrzega norm towarowych oraz norm jakości, dotyczących konserwacji produktów i przechowywania towarów;
  9. obsługuje urządzenia techniczne stosowane na stanowiskach pracy;
  10. przestrzega zasad przygotowania towarów do sprzedaży;
  11. przestrzega zasad rozmieszczania towarów w magazynie i w sali sprzedażowej;
  12. prowadzi racjonalną gospodarkę opakowaniami;
  13. stosuje przepisy prawa o odpowiedzialności materialnej;
  14. zabezpiecza towary przed uszkodzeniem, zniszczeniem i kradzieżą;
  15. przeprowadza inwentaryzację towarów.

2. Sprzedaż towarów

Słuchacz:

  1. charakteryzuje asortyment towarów do sprzedaży;
  2. przestrzega zasad obsługi klienta w różnych formach sprzedaży;
  3. stosuje różne formy i techniki sprzedaży;
  4. określa rodzaje zachowań klientów;
  5. przestrzega zasad prowadzenia rozmowy sprzedażowej;
  6. udziela informacji o towarach i warunkach sprzedaży;
  7. prezentuje ofertę handlową;
  8. realizuje zamówienia klientów w różnych formach sprzedaży;
  9. dokonuje inkasa należności oraz rozliczeń finansowych;
  10. zabezpiecza i odprowadza utarg;
  11. wykonuje czynności związane z pakowaniem, wydawaniem oraz odbiorem towaru;
  12. obsługuje urządzenia techniczne stosowane na stanowiskach pracy;
  13. sporządza dokumenty potwierdzające sprzedaż towarów;
  14. stosuje przepisy prawa dotyczące podatku VAT;
  15. stosuje przepisy prawa dotyczące praw konsumenta;
  16. przestrzega procedur dotyczących przyjmowania i rozpatrywania reklamacji.